طرز تهیه چیکن ماشروم با سس خامه‌ ای سیر و پارمسان

مناسب برای 4 نفر

299 کالری

یک سس خامه‌ ای و غلیظ، سینه‌ های مرغ را در این شام سریع و راحت می‌ پوشاند. اگر کتلت مرغ (سینه‌ ی مرغ بدون استخوان و نازک برش‌ خورده) ندارید، می‌ توانید دو عدد سینه‌ مرغ ۲۲۰ گرمی را به‌ صورت افقی از وسط نصف کنید و کتلت های خودتان را درست کنید.
 
زمان آماده سازی 
25 دقیقه
 
زمان پخت
25 دقیقه
 
مواد لازم
آرد همه‌ منظوره یک‌ چهارم فنجان

نمک نصف قاشق چایخوری

سینه‌ مرغ نیم کیلوگرم

آرد همه‌منظوره ۲ قاشق چایخوری

فلفل یک‌ چهارم قاشق چایخوری

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

قارچ دکمه‌ ای ۲۲۰ گرم

سیر ۱ قاشق غذاخوری

سرکه‌ سفید یک‌ چهارم فنجان

مخلوط خامه و شیر یک‌ چهارم فنجان

پنیر پارمسان یک‌ چهارم فنجان

جعفری ۲ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1.یک‌ چهارم فنجان از آرد را در یک ظرف کم‌عمق بریزید. روی مرغ، یک‌ چهارم قاشق چایخوری نمک و فلفل بریزید. سپس مرغ را در آرد بغلتانید و آن را تکان دهید تا آرد اضافی‌ اش بریزد. آرد باقی‌ مانده را دور بریزید.

2.یک قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه‌ بزرگ روی شعله‌ متوسط بالا گرم کنید. مرغ‌ ها را اضافه کرده و بپزید. یک‌ بار آنها را پشت‌ و رو کنید و اجازه دهید قهوه‌ ای طلایی و کاملا پخته شوند (هر سمت ۲ تا ۴ دقیقه). مرغ را در یک بشقاب خالی کنید و روی آن را بپوشانید تا گرم بماند.

3.یک قاشق غذاخوری روغن باقی‌ مانده را به یک تابه اضافه کنید. شعله را روی متوسط بگذارید و قارچ‌ ها و یک‌ چهارم قاشق چایخوری نمک بریزید.

آنها را بپزید و دائما بهم بزنید تا قارچ‌ ها شروع به نرم و قهوه‌ ای شدن کنند (۴ تا ۶ دقیقه). سیر را اضافه کنید و حدود ۳۰ ثانیه تفت دهید تا عطرش بیرون بیاید.

2 قاشق چایخوری آرد باقی‌ مانده را روی قار‌چ‌ ها بریزید و بهم بزنید. سرکه را اضافه کرده و بهم بزنید تا غلیظ شده و بیشتر مایع تبخیر شود (حدود ۱ دقیقه).

مخلوط خامه و شیر را اضافه کرده و بهم بزنید تا سس حباب کند و غلیظ شود (۱ تا ۲ دقیقه). آن را از روی شعله بردارید و روی آن پارمسان و جعفری بریزید.


منبع: سایت راستینه